Οι αριθμοί της πείνας

«Οι περισσότεροι Αμερικάνοι πιστεύουν ότι η πείνα είναι ένα σοβαρό πρόβλημα το οποίο γίνεται ολοένα και σοβαρότερο…».
Η διαπίστωση αυτή είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε το φετινό καλοκαίρι από το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Τροφή (Food Research and Action Center), οργανισμό που ασχολείται με ζητήματα διατροφικής επάρκειας στις ΗΠΑ.
Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι αδιανόητα για το ισχυρότερο και (θεωρητικώς) πλουσιότερο κράτος του πλανήτη. Η παράθεση μερικών αριθμών, καταλυτική:
Το ποσοστό των πολιτών των ΗΠΑ που ανησυχούν, έστω και λίγο, για τη διατροφική τους επάρκεια αυξήθηκε από 27% το 2007 σε 57% (!) το 2008. Αυτοί που ανησυχούν πολύ σοβαρά για το αν θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν την τροφή τους, εκτοξεύτηκε από 7% το 2007 σε 20% το 2008 μέσα στην ίδια περίοδο!! Το ποσοστό αυτών που δυσκολεύονται οικονομικώς στην αγορά τροφίμων ανήλθε από 11% τον Ιανουάριο του 2008 σε 38% τον Ιούλιο, μέσα σε επτά μόλις μήνες, και η μεγάλη κρίση του Σεπτέμβρη και η αναμενόμενη ύφεση ακόμα δεν είχε έλθει όταν διεξάγονταν αυτές οι έρευνες. Σε άλλες μελέτες που παρατίθενται, φαίνεται ότι οι μισοί χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι (κάτω από 27.000 δολάρια ετήσιο εισόδημα) δυσκολεύονται στο να αγοράζουν τρόφιμα στην απαιτούμενη ποσότητα για να θεωρείται η διατροφή τους επαρκής, ενώ το 17 % των Αφρο-Αμερικανών και το 16% των Ισπανόφωνων οδηγούνται στην πείνα ελλείψει χρημάτων! Να θυμίσουμε και μια άλλη έρευνα του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, το 2006, η οποία αποκάλυπτε ότι 35 εκατομμύρια άνθρωποι στη χώρα απειλούνταν με λιμό, 13 εκατομμύρια εκ των οποίων ήταν παιδιά!
Η διατροφική κρίση δεν είναι καθεστώς για τον Τρίτο Κόσμο μόνο, αλλά δημιουργεί ρεζέρβες απόγνωσης και εξαθλίωσης μέσα στην ίδια την καρδιά του «ανεπτυγμένου» κόσμου!
Μπορείτε να βρείτε την εν λόγω έρευνα ΕΔΩ.

Υ.Γ. Η σύντομη αυτή δημοσίευση αποτελεί την ταπεινή και εκ των υστέρων συνεισφορά μου στο Συνέδριο της Φιλ»ελεύθερης» Συμμαχίας, το οποίο διεξήχθη το περασμένο Σαββατοκύριακο και που τόσες και τόσες αριστερές και οικολογικές καρδιές φαίνεται να συγκίνησε…

Advertisements

Ετικέτες: ,

15 Σχόλια to “Οι αριθμοί της πείνας”

  1. akamas Says:

    Κατάφερε και τις συγκίνησε; Υπάρχουν αριστεροί που πιστεύουν ότι ο φλελευθεριεμός μπορεί να προσφέρει κάτι στον κόσμο; Όσο γρηγορότερα εξαφανιστεί τόσο το καλύτερο για όλους μας.

  2. Σπύρος Says:

    Μαζεύτηκαν στούς οσφυοκάμπτες οι χήρες και τά ορφανά τού Νίμιτς??
    Y.Γ.
    Πρόσεχε αδελφέ γιατί χτές είχε γενέθλια και ο Ψηλός(έφτασε 90).
    Eλπίζω να νοιώθεις ακόμα καλά.

  3. εξαποδω Says:

    @akamas

    Κι όμως! Αντιγράφω από την κατατοπιστική ενημέρωση στην Καλύβα του Πάνου:
    ότι ομιλητές όπως «…ο αρθρογράφος της ΑΥΓΗΣ Διονύσης Γουσέτης, οι οποίοι υποστήριξαν ότι:
    υπάρχουν πολλά ιστορικά παραδείγματα σύγκλισης και συνεργασίας φιλελευθέρων και αριστεράς στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, τους δύο προηγούμενους αιώνες, και
    σε μια σειρά από θέματα οι θέσεις του φιλελευθερισμού και της (μη σταλινικής) αριστεράς ταυτίζονται ή βρίσκονται πολύ κοντά…»
    .

    Παρεμπιπτόντως, επειδή ξέρω ότι ασχολείσαι πολύ, ρίξε, όταν έχεις χρόνο και θες, μια ματιά εδώ:
    http://sthenos.blogspot.com/

    @Σπύρος
    Μην κάνεις έτσι! Στην «πεφωτισμένη» ΔΑΠ πήγαν! 🙂

  4. omadeon Says:

    @εξαποδώ
    ασχολούμαστε με σάπιες παλιές καλύβες και τελειωμένες σταλινοκατσαρίδες.
    🙂
    Κοίτα όμως το φρέσκο το πράαααμα, που αλιεύτηκε και σπαραρτάει:

    http://leftliberalsynthesis.blogspot.com/2008/09/o-o-philippe-raynaud.html

    (δεν είπα ότι συμφωνώ κιόλας, σε όλα, αλλά… η ψαριά ήταν καλή).

  5. Σπύρος Says:

    Πάντως στον Γουσέτη έχει στήσει άγαλμα και το ΄Ουρανιο Τόξο΄.Σταθερός υποστηρικτής τους ο αρθρογράφος τής ΄Αυγής΄-πρώην Σκιντέϊα.

  6. Vrennus Says:

    Κι όμως, οι σοσιαλιστικές ιδέες ξεπήδησαν μέσα από τις φιλελεύθερες (λιμπεραλιστικές), ή, όπως θα ‘λεγε κι ο παππούς Κάρολος, προέκυψαν από τις αντιφάσεις της φιλελεύθερης ιδεολογίας (και νυν ιδεοληψίας). Φυσικά, άλλος ο φιλελευθερισμός του 19ου αι. άλλος ο νεο-φιλελευθερισμός του 20ου αι. – που κι αυτός βέβαια από τις αντιφάσεις της σοσιαλδημοκρατίας προέκυψε αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Όπως και να ΄χει, είναι βέβαιο ότι τόσο οι λιμπεραλιστές όσο κι η αριστερά (θα έπρεπε τουλάχιστον να) συγκλίνουν στην αντιπαλότητά τους σε κάθε μορφής μικροαστικού λαϊκισμού που στις αρχές του 20ου αι. μας έδωσε το φασισμό και ποιος ξέρει τι μας επιφυλάσσει σήμερα – αφού αναγνωρίσουν και οι δύο ότι ο κίνδυνος του ολοκληρωτισμού ενυπάρχει ως δυνατότητα και στους δύο, με τη μορφή του σταλινισμού στην αριστερά, με τη μορφή των νεοσυντηρητικών στους λιμπεραλιστές.

  7. εξαποδω Says:

    @ Vrennus

    Δεν σου κρύβω ότι με προβληματίζουν ιδιαίτερα αυτές οι «αγαπουλιές» διαφόρων με τους ΦΙΣίτες. Οι περι ων ο λόγος κύριοι και κυρίες δεν είναι «φιλελεύθεροι» αλλά νεο-φιλελεύθεροι του κερατά. Οι εκδηλώσεις λατρείας για τον «γκουρού» Στ. Μάνο και τον Ανδριανόπουλο είναι απολύτως ενδεικτικές του επιπέδου. Η παραφιλολογία που αναπτύσσουν περί «ελευθερίας» και «δικαιωμάτων» είναι τετριμμένη και κλασική περίπτωση προβιάς που κρύβει τον ιδεολογικό και πολιτικό λύκο που στο τέλος, εν ονόματει της ελευθερίας και των «ατομικών δικαιωμάτων» κατασπαράσσει κάθε συλλογικό δικαίωμα. Οι κοινοτυπίες τους είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες, απλά στην Ελλάδα ήταν και είναι περιορισμένες σε ένα κύκλο δεξιών φοιτητών και μεταπτυχιακών. Κάποιος που έχει διαβάσει ελάχιστα Γκυ Σορμάν τη δεκαετία του ’80 καταλαβαίνει…
    Ο «κίνδυνος του Σταλινισμού» είναι πράγματι το υπαρκτό ενδεχόμενο ολοκληρωτικής εκτροπής κάθε μαζικής επανάστασης η οποία διεκδικεί την αλλαγή ενός εκμεταλλευτικού συστήματος. Τι σχέση έχει με την όποια εκτροπή των απολογητών του εκμεταλλευτικού συστήματος;
    Ο νεο-φιλελευθερισμός αποτελεί τη σύγχρονη ακροδεξιά παραμυθιάζοντάς μας ότι την αντιπαλεύει! Άν συγκρίνεις το ξερίζωμα των συλλογικών δικαιωμάτων, τους Καιάδες στους οποίους έχουν πεταχτεί δισεκατομμύρια άνθρωποι από το ’80 και μετά, την πείνα και το αίμα που έχουν σωρρεύσει μια 25ετία νεο-φιλελεύθερων πολιτικών, με τα κατορθώματα της παραδοσιακής ρατσιστικής ακροδεξιάς την ίδια περίοδο, τότε οι σκινάδες ομοιάζουν με Αρσακειάδες.
    Κι εδώ παρατηρείται η εξής εντυπωσιακή τύφλωση: Να αγωνίζονται αριστεροί και νεοφιλελεύθεροι χέρι με χέρι για να αποτρέψουν τον κίνδυνο επανεμφάνισης της παραδοσιακής ακροδεξιάς, όταν είναι φανερό ότι αυτή ανασύρεται από το χρονοντούλαπο και μεγαλώνει ακριβώς σαν συνέπεια και αποτέλεσμα του υπαρκτού νεο-φιλελευθερισμού!! Και βλέπεις διάφορους αριστερούς και «αριστερούς» να ακκίζονται με τους ιδεολογικούς απογόνους του πιο ακραίου μετά τον Χίτλερ κοινωνικού δαρβινισμού, αυτού της Σχολής του Σικάγο! Μερικές φορές νομίζω ότι θα τρελλαθώ τελείως από την οργουελιανή αντιστροφή των πραγμάτων (αν δεν το έχω πάθει ήδη 😈 )!
    Τέλος, νομίζω ότι οι σοσιαλιστικές ιδέες ξεπήδησαν σαν σύνθεση δύο παραδόσεων. Μιας ελευθεριακής-ατομικιστικής (δεν ξέρω αν πρέπει να την ονομάσουμε «λιμπεραλιστική») που συνδέεται με μια τάση του διαφωτισμού και μιας «κολεκτιβιστικής»-κοινοτικής της οποίας οι ρίζες χάνονται στα εξισωτικά κινήματα των χωρικών του Μεσαίωνα (στη Δυτική Ευρώπη) και στην κοινοτική οργάνωση της σλαβικής ζάντρουγκα και των βαλκανικών κοινοτήτων.

    @omadeon

    Την παρακολουθώ τη συγκεριμένη ιδεοκίνηση, όχι με ιδιαίτερο ενθουσιασμό θα έλεγα. Η επιχειρούμενη σύνθεση φιλελευθερισμού και άκρας αριστεράς ομοιάζει ως εκ των υστέρων απολογία της κατεύθυνσης που έχει πάρει ένα τμήμα της άκρας αριστεράς, η οποία κριτικάροντας τη λογική της «μεγάλης νύχτας» της επανάστασης έπεσε στον «βαθύ ύπνο» των «δικαιωμάτων», εγκαταλείποντας στην ουσία την επιθυμία της ριζοσπαστικής αλλαγής.

  8. omadeon Says:

    @Εξαποδώ,
    σε γενικές γραμμές συμφωνώ με όσα είπες στον Vrennus (αν και συμφωνώ ΕΠΙΣΗΣ με τα περισσότερα όσων λέει ο Vrennus! 🙂 )

    Είμαι θαυμαστής του συγκεκριμμένου μπλογκ (του οποίου έδωσα το λινκ) γιατί (εκτός του ότι διαφωτίζει για μια γκάμμα άγνωστων εν πολλοίς ιδεών) επίσης τολμάει μια εντελώς δική του σύνθεση, αναγνωρίζοντας το δίκιο σε πολλούς άλλους, με τους οποίους συχνά διαφωνεί (π.χ. επαινώντας ακόμη και τις σωστές κινήσεις του ΚΚΕ). Και πάλι βέβαια, «θαυμαστής» δεν σημαίνει και πάντα σύμφωνος.

    Θα έλεγα ότι ιδιαίτερα για τη ΦΙΣ έχεις απόλυτο δίκιο, μόνο που πολλοί από τους (συνήθως φιλικούς) οπαδούς της μάλλον δεν έχουν ιδέα κάποιων πολύ απλών πραγμάτων, π.χ. του γεγονότος ότι ειναι… γιάπηδες! 🙂

    Τέτοιο ζήλο στη δογματική στήριξη του (νεο-)φιλευθερισμού σαν απόλυτου μη-παρεμβατισμού δεν δείχνουν ούτε πωρωμένοι καπιταλιτές. Οι γιάπηδες όμως… τρέχουν τα σάλια τους να… ΓΙΝΟΥΝ καπιταλιστές, εξού και η φανατίλα των «φιλικών γιάπηδων της ΦΙΣ»! 🙂 Επιπλέον παίζει και δυνατό «κόλλημα του μυαλού», διότι ΚΑΝΕΝΑΣ υγιής και σώφρων άνθρωπος δεν αντέχει πάνω από απλό… ραντισμό με την ιδεολογία του ΡΑΝΤ-ισμού χωρίς να σαλτάρει κανονικά. Παρωχημένες ψυχροπολεμικές ιδέες, πολλή βλακεία.

    Παρόλ’ αυτά, εσύ ο ίδιος έθεσες το θέμα σε σωστότερες βάσεις θυμίζοντάς μας από ΠΟΥ ξεκίνησε ο σοσιαλισμός, και τις φιλελεύθερες καταβολές του. Θα σου θυμίσω ότι και ο Νόαμ Τσόμσκυ δηλώνει φιλελεύθερος αριστερός χωρίς καμμία αντίφαση. Επίσης θα σου θυμίσω τη Μοντραγκόν, κλπ.

    Νομίζω ότι σήμερα γίνονται ζυμώσεις ιδεών για να εμφανιστούν καινοτόμες πρακτικές σοσιαλιστικές ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ, περισσότερο από σκέτες ιδέες…

  9. omadeon Says:

    Υ.Γ. Το άκρον-άωτον της ΓΙΑΠΙΛΑΣ της ΦΙΣ ήταν πρόσφατη και περιβόητη δήλωσή τους ότι… η συλλογική ιδιοκτησία «δεν υπάρχει», επειδή (τάχαμου) «ό,τι ανήκει σε όλους δεν ανήκει σε κανέναν». Επομένως π.χ. και τα δάση… δεν υπάρχουν, ούτε και η (μη-ιδιωτικές) παραλίες, ούτε, ούτε, ούτε…

    Μόνο ο αρχηγός (Περλικός) φαίνεται όμως να έχει εντρυφήσει βαθιά σε μελέτες της ιδεολογικής αρχηγού τους, της Ayn Rand. Εγώ που διάβασα κάποτε το Atlas Shrugged (και… I shrugged my shoulders with boredom) θεωρώ το Ραντισμό ως…. ραντισμό με μνημίδια βλακείας -βέβαια.

  10. εξαποδω Says:

    @omadeon

    Επειδή μου ανέφερες το συνεταιριστικό σύμπλεγμα του Μοντραγκόν σε ενημερώνω ότι η τυπική κριτική που ασκείται από τους νεο-κλασικούς οικονομολόγους σε βάρος της συνεταιριστικής μορφής οργάνωσης, είναι ακριβώς αυτό που ανέφερες. Ότι δηλαδή οι συνεταιρισμοί είναι μη αποδοτικές μορφές οργάνωσης εξαιτίας του ότι:
    …η συλλογική ιδιοκτησία “δεν υπάρχει”, επειδή (τάχαμου) “ό,τι ανήκει σε όλους δεν ανήκει σε κανέναν”.

    Όπως καταλαβαίνεις είναι …»ράντισμα» ιδεολογίας περισσότερο, παρά επιστήμης.

  11. omadeon Says:

    @εξαποδώ

    Ε, βέβαια. Αλλά όταν φυσικά αυτά τα εγχειρήματα καταφέρνουν κάποια σοβαρά πράματα, οι «ραντιστές» ποιούν την νήσσαν. Τελευταία άμυνα, η σιωπή!
    Αλλά και αντιστρόφως, μελετώντας τα πολλά θετικά της Μοντραγκόν μπορεί κανείς να δει ότι η συλλογική ιδιοκτησία υπάρχει και είναι πιο αποδοτική. Οπως σίγουρα θα ξέρεις, σήμερα η Μοντραγκόν είναι η 1η μεγαλύτερη εταιρεία της Βασκίας, και η 6η στην Ισπανία. Περίπου η μισή απλώθηκε σε όλο τον κόσμο.

    Βέβαια, δεν είναι και τέλεια, ούτε και είναι ώριμος ο «απλοϊκός μιμητισμός». Παρόλ’ αυτά έχει περισσότερα θετικά από όσα όλες οι «συμβατικές εταιρείες» μαζί, και έχει διαπρέψει ακόμη και στα ίδια τα «χωράφια» του καπιταλισμού.
    Χωρίς αυτή την πρακτικότητα, καταντάει κανείς ιδεολόγος των τσιτάτων και των αόριστων σχεδίων μιας αριστεράς που ξέρει σε τι αντιτίθεται, αλλά όχι πάντα και τι έχει να ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ.

  12. Vrennus Says:

    Προσωπικά δεν συμφωνώ με την άποψη ότι «ο νεο-φιλελευθερισμός αποτελεί τη σύγχρονη ακροδεξιά», με τον τρόπο που παραδοσιακά ταυτίζουμε την ακροδεξιά με το φασισμό και το ναζισμό. Χωρίς αυτό να αναιρεί το ιδεολογικό χάσμα που χωρίζει την αριστερά με το νεο-φιλελευθερισμό. Θωρώ πχ. ότι η κυβέρνηση Μπους δεν εκφράζει την νεο-φιλελευθερη ιδεολογία, και οι της ΦΙΣ νομίζω θα προσυπέγραφαν αυτή την άποψη, αν και την υιοθετεί στην οικονομική πολιτική, με τον ίδιο τρόπο που ο Στάλιν δεν εξέφραζε τον σοσιαλισμό. Αν οι της ΦΙΣ είναι ακροδεξιοί τότε τι να πούμε για το ΛΑΟΣ!

  13. omadeon Says:

    @Vrennus
    ΑΚΡΙΒΩΣ σε αυτά συμφωνώ κι εγώ. Δες π.χ. το νέο φύλλο της «Χρυσής Αυγής» μει… ΑΝΤΙ-καπιταλιστικά τσιτάτα ενάντια στην κρίση που βλέπουμε. Οι τύποι είναι γνήσιοι εθνικο-σοσιαλιστές. Δες και το νέο οικο-φασιστικό τους blog με τσιτάτο υπέρ του «φυλετικού ανθρωπισμού»!!!! Το είδα και τα είδα όλα!

    Πολύ φοβούμαι (ή και… ελπίζω) ότι οι μονοδιάστατες «ιδεολογικές εξισώσεις» δεν δουλεύουν καλά. Οπου ακούω «Χ = Ψ» δυσπιστώ όλο και πιο πολύ.

  14. εξαποδω Says:

    @ Vrennus

    Νομίζω ότι πρέπει να ξαναδούμε τους όρους και να τους καθαρίσουμε από τη σκόνη που έχει κατακάτσει πάνω τους από την μακρόχρονη (συχνά μεταφορική) χρήση. Η ακροδεξιά ή απολυταρχική δεξιά υπήρχε πριν τον ναζισμό και το φασισμό και φυσικά υπάρχει και μετά από αυτόν. Ο ναζισμός και ο φασισμός αποτελούν τις σημαντικότερες και αιματηρότερες μορφές της αλλά όχι τις μοναδικές. Θα πρέπει να δούμε, λοιπόν, πώς συμπεριφέρεται η «ακροδεξιά» στα συλλογικά δικαιώματα και τις μορφές ολοκληρωτικού ελέγχου που ασκεί ή επιθυμεί να ασκήσει πάνω στην πλειοψηφία της κοινωνίας ανεξάρτητα από τα εργαλεία (αστυνομικο-στρατιωτικός ολοκληρωτισμός ή οικονομικός ολοκληρωτισμός). Εγώ πιστεύω ότι οι νεο-φιλελεύθερες πολιτικές προκάλεσαν την τελευταία 25ετία μια τεράστια καταστροφή κοινωνικών δικαιωμάτων και μια άνευ προηγουμένου καταστολή στο δικαίωμα στη ζωή των εργαζομένων ή των απόκληρων, με τον ίδιο τρόπο που αυτό το έκαναν κάποτε οι μελανοχίτωνες αλλά με διαφορετικό μέσο (τον ολοκληρωτισμό του κεφαλαίου και όχι το καδρόνι και το σουγιά).
    Το ΛΑΟΣ είναι ο εκφραστής της παραδοσιακής αντικομμουνιστικής και ρατσιστικής δεξιάς (διόλου ακίνδυνης). Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι «λιμπεραλιστές» δεν θα διστάσουν να φτιάξουν τα δικά τους «τάγματα εφόδου» αν δουν ότι η εξουσία του κεφαλαίου αμφισβητείται στα σοβαρά, ακριβώς όπως έπραξαν οι «λιμπεραλιστές» των αρχών του 20ου αιώνα που μέσα σε μια 20ετία εθέλγησαν από τη κρυφή γοητεία του ναζισμού, εν όψει του μπολσεβίκικου τότε κινδύνου…

  15. Metakomisisthessaloniki.eu Says:

    Metakomisisthessaloniki.eu

    Οι αριθμοί της πείνας | Το ιστολόγιο του έξ’ από δώ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: