Το «παπαδαριό» της Άρτας

Έχει γίνει αρκετά γνωστό το γεγονός με την επιστολή των επτά ιερέων από χωριά της Άρτας (Γραμμενίτσα, Ελαιούσα, Καλαμιά, Κωστακιώ, Ρόκκα, Χανόπουλου, Χαλκιάδες), στην οποία και υπό τον τίτλο «Ο Χριστός φέτος γεννήθηκε στη γέφυρα», καταγγέλουν εαυτούς και το χριστιανικό τους ποίμνιο για πλήρη αδιαφορία και αισχρή εκμετάλλευση χιλιάδων αλλοδαπών εργατών, που συνωστίζονται στην περιοχή για ένα φτηνό μεροκάματο στα χωράφια. Οι περισσότεροι από αυτούς (Πακιστανοί, Αφγανοί, Ρουμάνοι, κλπ) κοιμούνται στο χειμωνιάτικο ύπαιθρο χωρίς καν ρούχα, ελεεινοί και πεινασμένοι, προσδοκώντας ένα μεροκάματο που δύσκολα έρχεται φέτος, λόγω της κατάρρευσης της αγοράς του πορτοκαλιού (κυρίως).
Οι ιερείς προέβησαν στην κίνηση αυτή όταν 120 Ρουμάνοι κινδύνευσαν να καούν ζωντανοί μέσα σε εγκαταλελειμμένο πτηνοτροφείο στο οποίο βρήκαν καταφύγιο από το ψύχος.
Αναδημοσιεύω αποσπάσματα από την επιστολή των επτά παπάδων και την αφιερώνω σε εκείνους που μέσα στην ιδεολογική τους νύχτα «όλες οι αγελάδες φαίνονται ίδιες» και ξεμπροστιάζουν το «παπαδαριό» δια πάσαν νόσο και μαλακία από την οποία υποφέρει αυτός ο τόπος:

» …Οπως και «τότε» έτσι και φέτος δεν βρισκόταν χώρος για να γεννηθεί. Ολα τότε ήταν γεμάτα, έτσι και τώρα. Καρδιές, στομάχια, χέρια! Ούτε να συμπονέσουν, ούτε να αισθανθούν, ούτε να δώσουν μπορούσαν… Oπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος γιορτάσαμε τη γέννησή Του. Σαν γεγονός ή σαν επέτειο; Σαν επέτειο βέβαια. Επετειακά λειτούργησαν οι εκκλησίες. Επετειακά ειπώθηκαν κάλαντα. Επετειακά επίσημοι άρχοντες θρησκευτικοί και κοσμικοί αντάλλαξαν ευχές και είπαν Καλά Χριστούγεννα. Για ποιον ευχές; Για τον Χριστό; Για μας; Ή για κάποιους στα πέριξ (αποθήκες, στάβλοι, και τσαντίρια) του ένδοξου και ιστορικού μας γεφυριού, της Αρτας. Δεκάδες άτομα από μακρινές χώρες βρίσκονται έξω από την πόρτα μας γυμνοί και αναγκεμένοι. Παντελής έλλειψη οίκτου και ντροπής ξαναφέρνει έναν εργασιακό μεσαίωνα και στις μέρες μας. Ο άνθρωπος εργαλείο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι ανάγκες του, η αρρώστια του, ο πόνος του. Φθηνά μεροκάματα. Τι θα φάει; Αδιάφορο. Πού θα κοιμηθεί; Οπου θέλει. Ποιο χριστιανικό έθνος και ποια ορθόδοξη Ελλάδα. Αρκεί να είσαι λίγο τσακάλι και έχεις όλο τον κόσμο στα πόδια σου. Τέτοια τσακάλια εκμεταλλεύονται την ανάγκη αυτών των ταλαίπωρων… Πώς μπορούν να εμποδιστούν και τι πρέπει να επιβληθεί για να σταματήσει η «αφαίμαξη» των δύστυχων αυτών, ας το δει η ευνομούμενη δημοκρατική μας πολιτεία. Εμείς όμως; Δεν είμαστε χριστιανοί αν δεν γίνει ο πόνος και η ανάγκη τους δικός μας πόνος και ανάγκη, αν δεν πιέσουμε όπου μπορούμε νομικά και κοινωνικά για να σταματήσει αυτό το δαιμονικό δουλεμπόριο… »

Και να προσθέσω και κάτι ακόμη. Η επιστολή τους είναι υπόδειγμα αντιρατσιστικού λόγου. Μακράν αποτελεσματικότερου από τον αντίστοιχο κατεστημένο «προοδευτικό».
Κι αυτό γιατί σκοπός δεν είναι να «φτύσει» στα μούτρα των απλών κατοίκων της περιοχής πόσο «ρατσιστές» είναι, αλλά να αφυπνίσει, να καταγγείλει, να παραδειγματίσει, να συνετίσει και εν τέλει να κινητοποιήσει τον απλό κόσμο ώστε να αντιδράσει στη σταδιακή μετατροπή της τοπικής κοινωνίας σε μια οιονεί δουλοκτητική (όπως και όλη η Ελλάδα εξάλλου). Έγινε γνωστό, μάλιστα, ότι οι συγκεκριμένοι ιερείς δεν εξαντλήθηκαν σε επιστολικές νουθεσίες, αλλά μπήκαν στην πρώτη γραμμή μεταφέροντας τρόφιμα και ρούχα ή διακομίζοντας οι ίδιοι με τα αυτοκίνητά τους στα νοσοκομεία της περιοχής τούς άρρωστους και εξαντλημένους μετανάστες. Η επιτυχία του λόγου τους φαίνεται από το σοκ που προκλήθηκε στην τοπική κοινωνία και την πανελλαδική κινητοποίηση που έχει ακολουθήσει.
Φυσικά το πρόβλημα δεν λύνεται με φιλανθρωπίες και συναισθηματικές φορτίσεις. Το μεταναστευτικό – προσφυγικό ζήτημα είναι εδώ και θα παραμείνει. Δεν μπορούμε πια να στρουθοκαμηλίζουμε. Δεν αφορά αόριστα μόνο τις κυβερνήσεις ή τις αρμόδιες υπηρεσίες ή τον …ιμπεριαλισμό. Αφορά ολόκληρη την κοινωνία. Είναι ένα θέμα βαθιά πολιτικό και η κίνηση των επτά παπάδων της Άρτας ήταν εξόχως πολιτική. Περιέγραψαν, ουσιαστικά, μια διαδικασία που βάζει στο κέντρο της την αλληλεγγύη προς τους διωγμένους και τους πάσχοντες, την μηδενική ανοχή απέναντι στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και παράλληλα το αμέριστο ενδιαφέρον απέναντι στην τοπική κοινωνία (η οποία έχοντας χάσει τις αρχές της κινείται ανερμάτιστη) και την βαθιά κατανόηση ότι είναι η κινητοποίηση αυτής της κοινωνίας που θα αντιμετωπίσει τα ζητήματα και όχι η ελιτίστικη περιφρόνησή της, στην οποία συχνά-πυκνά αρέσκονται οι διάφοροι επαγγελματίες αντιρατσιστές.

Advertisements

Ετικέτες: , ,

14 Σχόλια to “Το «παπαδαριό» της Άρτας”

  1. Χρήστος Says:

    Παρακαλώ επιτρέψτε μου ένα σχόλιο. Επειδή αισθάνομαι ότι υπάρχει ο κίνδυνος, να θεωρήσει κανείς την κίνηση των ιερέων της Άρτας, ως εξαίρεση, είμαι σε θέση να γνωρίζω κι ως εκ τούτου να βεβαιώνω πως, τέτοιες ενέργειες γίνονται συνεχώς από την πλειοψηφία των λειτουργών της Ορθόδοξης Εκκλησίας και προς κάθε κατεύθυνση. Προφανώς η έκπληξη κάποιων για την ενέργεια, προέρχεται από το ότι δεν είναι αυτήκοοι μάρτυρες, παρόμοιων γεγονότων, κάθε Κυριακή σχεδόν, στους ναούς.
    Επίσης η παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν «αντέχει» χρήση νόμων του μάρκετινγκ. Η αγάπη προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο ανεξάρτητα από το χρώμα του ή τα πιστεύω του, δεν κάνει «θόρυβο». Γι’ αυτό συνήθως δεν «μαθαίνει» η αριστερά μας τι ποιεί η δεξιά μας.

  2. Ange-ta Says:

    Δεν φτάνει η επέμβαση της εκκλησίας απο άτομα, γιατί αυτά τα άτομα εκπροσωπούν τον εαυτό τους και όχι την εκκλησία. Η επίσημη εκκλησία κοιτάει να βουτήξει κανένα μεγαλοπακέτο απο την Ε.Ε., στο οποίο θα υπάρχει και η σχετική μίζα και σκασίλα τους για τους άστεγους του κόσμου όλου.

  3. manitaritoubounou Says:

    Η Εκκλησία αγαπητή Ange-ta εκπροσωπείται επί της ουσίας (πνευματικότητας) ΜΟΝΟ από του Αγίους της γενικώς, που ως πρόσωπα (όχι άτομα) δέχτηκαν τα θεία χαρίσματα, χωρίς να αποκοπούν από τη θεσμική εκκλησία λατρευτικά.

    Και ιστορικά η Εκκλησία εκπροσωπείται μόνο συλλογικά από συνόδους που έχουν αποδεχτεί οι άγιοι και ο λαοός του Θεού εν γένει.

    Τοο πρόβλημα με τους ιεράρχες, παπάδες κλπ που αποστατούν από το περιεχόμενο της πίστης που υποτίθεται ότι «εκπροσωπούν» θεσμικά, είναι το ίδιο με αυτό του Ιούδα, που θεσμικά ήταν μαθητής του Χριστού..

    Να συνεχιστούν λοιπόν ενέργειες σαν αυτες.

    Μοπυ θύμισαν τους παλαιότερα τους σφακιανούς παπάδες για τις βάσεις…

  4. erythros Says:

    Κλασσικά πράγματα ρε παιδιά: ο λαίκός παπάς είναι άνθρωπος στις περισσότερες περιπτώσεις. Περιμένατε από αρχιμανδρίτη ή από άλλον μεγάλο μία τέτοια αντίδραση; δεν έχει να κάνει με το σχήμα πιστός-άθεος κτλ. Το θέμα είναι : είσαι μέσα στον κόσμο ή δεν είσαι;
    Και πιθανώς τον θεσμό της εκκλησίας θα τον βλέπουν διαφορετικά (αν και είμαι άθεος και δεν μου πέφτει λόγος…)

  5. εξαποδω Says:

    Είναι πράγματι γνωστά πράγματα. Απλά έχει αρχίσει να με ενοχλεί τελευταία ο όρος «παπαδαριό», το τσουβάλισμα δηλαδή ανώτατης, μεσαίας και κατώτερης κλίμακας της Ιεραρχίας. Το οποίο τσουβάλιασμα γίνεται σε μια προσπάθεια να φανεί ότι για όλα (από τη διαφθορά μέχρι τα …Σκόπια) φταίνε οι «παπάδες», που δεν θέλουν τον «εκσυγχρονισμό» της κοινωνίας. Ιδιαίτερα βολικό σχήμα, γιατί αφήνει στο απυρόβλητο τους κυρίως υπεύθυνους!

  6. Αριστερό Εξτρέμ Says:

    Οι συγκεκριμένοι ιερείς εφαρμόζουν στην πράξη την πίστη τους, όπως βάσει της ιδεολογίας του κινήθηκαν οι άνθρωποι της ΝΕ Άρτας του ΚΚΕ. Το πρόβλημα είναι γνωστό στα καμποχώρια της Άρτας αλλά έχω μια ένσταση: Πολλοί «απλοί» άνθρωποι σ’ αυτά τα χωριά εκμεταλλεύονται τους συνανθρώπους τους δίνοντας 30 λεπτά του Ευρώ το τελλάρο με πορτοκάλια. Δουλεύοντας από την ανατολή ως τη δύση του ηλίου οι σύγχρονοι αυτοί δούλοι δε μπορούν να προσδοκούν μεροκάματο μεγαλύτερο των 10 ευρώ.
    Δε νομίζετε ότι η κατάσταση αυτή βόλεψε πάρα πολλούς χωριανούς ώστε να συντηρείται;
    Καταλαβαίνω ότι η πίεση που δέχονται οι αγρότες είναι τεράστια. Ας αναλογιστούν όμως ποιοί ήταν αυτοί που στην τελική τους πρότειναν να κάνουν και δεύτερη δουλιά; Ας σκεφτούν ότι η εκοικονόμηση μεροκάματων εις βάρος δυστυχών ανθρώπων δεν είναι λύση. Ας βάλουν στο μυαλό τους ότι κάποιοι ήδη μηχανεύονται το πώς θα τους πετάξουν έξω από τη γη τους για να βρεθούν στη θέση αυτών που κάποτε εκμεταλλεύονταν.
    Οι ιερείς ενήργησαν σαν αληθινοί χριστιανοί και δε μπορώ να μην παρατηρήσω ότι αψήφησαν τη δεσποτοκρατία που κυριαρχεί στην ελλαδική εκκλησία. Αλήθεια τι λέει ο μητροπολίτης τους;

  7. εξαποδω Says:

    @ αριστερό εξτρέμ

    Έτσι είναι όπως τα λες. Θα ξέρεις, βέβαια, ότι το πορτοκάλι φέτος αγοράζεται από τους εμπόρους (αν αγοράζεται) σε ονομαστικές τιμές του 1981! Αν υπολογίσεις τον πληθωρισμό των τελευταίων 26 ετών(!) θα διαπιστώσεις ότι οι πραγματικές τιμές που διαμορφώνονται οδηγούν στο να μιλάμε, μάλλον, για «χάρισμα» παρά για «πούλημα» της παραγωγής! Κι εδώ ακριβώς είναι το μεγάλο μυστικό και μέχρι σήμερα η επιτυχία του νεο-φιλελευθερισμού: Ο κατακερματισμός της κοινωνίας και ιδιαίτερα των κατώτερων στρωμάτων, σε ομάδες που εναλάσσονται στο ρόλο του θύτη και του θύματος αναπαράγωντας την ιεραρχία της εκμετάλλευσης στις μεταξύ τους σχέσεις. Έτσι ο αγρότης, που πολύ σύντομα θα παρατήσει τη γή του, γίνεται δουλοκτήτης για να μπορέσει να παρατείνει το σίγουρο τέλος του. Αντί ν’ αντιδρά, ακόμα και βίαια, απέναντι σ’ αυτούς που τον καταστρέφουν, απλά χρησιμοποιεί σαν υποζύγια άλλους ανθρώπους που βρίσκονται αρκετά σκαλιά κάτω στην κοινωνική διαστρωμάτωση. Αν σ’ αυτό εντάξεις την ηθική και πολιτισμική αποδιάρθρωση της επαρχίας, το χάσιμο του συνεκτικού ιστού που την συντηρούσε σε πολύ πιο δύσκολες εποχές, την απαξίωση της παραγωγικής εργασίας και την πλήρη αποδοχή του παρασιτισμού των ανώτερων ελίτ, καταλαβαίνουμε όλοι τι εκρηκτικό (και συνάμα αηδιαστικό μίγμα) δημιουργείται. Όμως αυτή είναι η πραγματικότητα! Και αυτή καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, όχι με αφορισμούς και κατάρες, ούτε με ωραιοποιήσεις ή απαξίωση των απλών ανθρώπων. Η Πολιτική (με πι κεφαλαίο) οφείλει να μπει ξάνα στο κέντρο της δράσης, εκεί που λιώνει το ατσάλι…

  8. ange-ta Says:

    @ manitaritoubounou

    Καλά τα λές, αλλά έλα που μείναμε απο αγίους.. Το δυστύχημα είναι ότι μας τελείωσαν και οι άνθρωποι.

    Συμφωνω με τον εχτρεμ λίνκ, τι απλοί άνθρωποι και κολοκύθια τούμπανα!
    Οταν – ο απλος αγρότης – έχει μπροστά του τον πάσα έναν αλβανο και του δίνει 10 ευρώα, ξέρει ότι τον σκοτώνει για να ζήσει αυτός καλίτερα. Τι διαφέρει δηλαδή απο του επάνω κακούς;;;;

  9. άκανθος Says:

    Εξαιρετική η ενέργεια των επτά ιερέων από την Άρτα, αξίζει να βρει μιμητές. Θαυμάσιος και ακριβοδίκαιος ο σχολιασμός του «εξαποδω». Επιτέλους ας πάψει ο παλαιομοδίτικος αντικληρικαλισμός να αποτελεί πρόταγμα πολιτικής κριτικής και απαξίωσης εκ μέρους ξεπουλημένων συνειδήσεων. Πολλές οι αμαρτίες των παπάδων κάθε λογής, φθάνουν και περισεύουν για τους ίδιους και το Θεό που πιστεύουν (κατανοούμε τα πάθη των ανθρώπων-κοινά σε όλους μας ανεξαιρέτως- μας θλίβει όμως η υποκρισία) . Δεν θα γίνουν όμως άλλοθι μιας φασίζουσας αντίληψης που γενικεύει και απλουστεύει αβασάνιστα επειδή έτσι τη βολεύει. Μας αρκεί η αγιότητα των λίγων, των «ελαχίστων» που επιβιώνει αθόρυβα στο περιθώριο της κοινωνικής και εκκλησιαστικής ζωής. Μας αρκεί για να πιαστούμε όλοι εμείς οι … ετοιμόρροποι!

  10. Rizobreaker Says:

    Πολύ σωστά τα λέει η ange-ta!!
    Άλλο η στάση μερικών κληρικών και άλλο η επίσημη Εκκλησία!!!

    ΜΠΡΑΒΟ σε αυτούς τους ανθρώπους που (έστω και λίγοι), δικαιώνουν το ρόλο τους στην κοινωνία! Και το λέω μη έχοντας καμία σχέση με παπαδαριό ή θρησκείες γενικότερα…

  11. Cacofonix Says:

    Η στάση των ιερέων δεν είναι πολιτική. Γιατί αν ήταν πολιτική θα ήταν αυτοπεριοριστική. Η στάση των ιερέων είναι ανθρώπινη, που μέρος της είναι και η πολιτική. Αναφέρεται στα ανώτερα αισθήματα του ανθρώπου και προσπαθεί αυτά ακριβώς να επαναλειτουργήσει.
    Δεν έχουν καμμία σχέση με μαζικότητα και με αγώνες, αλλά αναφέρονται στον άνθρωπο και την προσπάθεια του να κοιτάξει τον εαυτό του χωρίς φόβο και πάθος. Δεν μπορούν να είναι μέρος κανενός κοινωνικού κινήματος και καμμιάς μαζικής διαμαρτυρίας, γιατί τότε καταργούν το μεγαλύτερο θησαυρό του ανθρώπου: το αυτεξούσιο…
    Είναι επίσης περίεργο το γεγονός ότι η είδηση έκανε πάνω από 10 μέρες να βγει στα «νέα». Αυτό σημαίνει ότι οι ιερείς δεν επεδίωξαν την προβολή τους, δεν το έκαναν για να νομιμοποιήσουν υποστηρικτές, δεν το έκαναν για να κερδίσουν οπαδούς, όπως το έκαναν άλλοι κοινωνικοί φορείς. Το έκαναν για ένα και μοναδικό λόγο: για να θέσουν σε «καλή» λειτουργία τον εαυτό τους, και με το παράδειγμα τους να παρασύρουν κι άλλους. Προσπάθησαν να εκπληρώσουν αυτό που τους δίδαξε ο Ιησούς Χριστός:

    πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν καὶ ἀγαθοποιεῖτε καὶ δανείζετε μηδὲν ἀπελπίζοντες, καὶ ἔσται ὁ μισθὸς ὑμῶν πολύς, καὶ ἔσεσθε υἱοὶ ὑψίστου, ὅτι αὐτὸς χρηστός ἐστιν ἐπὶ τοὺς ἀχαρίστους καὶ πονηρούς. (Εσείς, όμως, να αγαπάτε τούς εχθρούς σας, και να αγαθοποιείτε, και να δανείζετε, χωρίς να ελπίζετε σε καμιά απολαβή· και ο μισθός σας θα είναι μεγάλος, και θα είστε γιοι τού Υψίστου· επειδή, αυτός είναι αγαθός προς τους αχάριστους και πονηρούς.)

    Μερικές φορές τα πράγματα είναι απλά. Ο νους δεν μπορεί να καταλάβει την απλότητα…

  12. εξαποδω Says:

    @ ange-ta

    Μην παραγνωρίζουμε το κοινωνικό σχέδιο του νεο-φιλελευθερισμού…

    @ άκανθος

    Ευχαριστώ για τον καλό λόγο

    @ cacofonix

    Έχεις απόλυτο δίκιο για την σεμνότητα των ιερέων και την μη προβολή της είδησης από τους ίδιους.
    Όσο για την «πολιτική» διάσταση της πράξης, είναι ο τρόπος θέασης των πραγμάτων όσων εξ ημών δεν είμαστε θρησκευόμενοι και πιστοί. Υπάρχει όμως και η πολιτικότατη «θεολογία της απελευθέρωσης», αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο…

  13. Cacofonix Says:

    @εξαποδω
    Μα αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Να καταλάβει κάποιος ότι υπάρχει κάτι πέρα από την πολιτική που περιλαμβάνει την πολιτική χωρίς να εξαναγκάζει.
    Καμμιά φιλοσοφία – ιδεολογία δεν μπορεί να βάλει τον άνθρωπο στο ουσιαστικό κέντρο. Μόνο η λεγόμενη χριστιανική ορθόδοξη «θρησκεία», που στην ουσία είναι η ίδια η ζωή, από την αρχή μέχρι το τέλος, σε όλες τι εκφάνσεις της, αποδεικνύεται ότι απελευθερώνει τον άνθρωπο. Γι’ αυτό κι εμπεριέχει όλες τις υπόλοιπες εκφάνσεις (πολιτικές, κοινωνικές, ανθρώπινες κλπ).
    Αυτή η στάση ζωής έχει ένα βασικό θεμέλιο: το αυτεξούσιο. Ο άνθρωπος κι όχι ο θεός είναι υπεύθυνος, αλλά και ταυτόχρονα ελεύθερος για τις πράξεις του. Αυτό καμμία ιδεολογία και καμμία θεολογία δεν μπορεί να το πραγματώσει, γιατί στην ουσία βάζει την ίδια την ιδεολογία στο κέντρο του σύμπαντος κι όχι τους ανθρώπους και την πολύτιμη ελευθερία τους.
    Κι εγώ κάπως έτσι ξεκίνησα με το «παπαδαριό». Συνηθισμένος να τους μπινελικώνουν εκ δεξιών τε και αριστερών, άρχισα να απορώ στην αρχή, μετά ν’ αντιδρώ και στο τέλος να ερευνώ. Ένα είναι σίγουρα: όταν ακούς απ’ όλους την ίδια άποψη για κάτι τότε είσαι σίγουρος πως κάτι συμβαίνει. Συνήθως το «παπαδαριό» το «σταυρώνουν» γιατί γνωρίζουν ότι είναι σε πιο ευάλωτη θέση από αυτούς, και τους κατηγορούν για τα δικά τους αμαρτήματα, για να αναπαύσουν τις δικές τους συνειδήσεις. Στην αρχή απαντούσα και προσπαθούσα να εξηγήσω ότι πιο αναχρονιστική στάση από αυτή τη συλλήβδην κατηγόρια κι ενοχοποίηση δεν υπάρχει, αλλά τώρα απλώς το διασκεδάζω με τους κατ’ οίκον εισαγγελείς και τους φωτεινούς παντογνώστες…

  14. Cacofonix Says:

    Και για να καταλάβουμε ότι το «παπαδαριό» δέχοταν επίθεση από τους «προοδευτικούς» κάθε εποχής σας παραθέτω λίγο Μακρυγιάννη:

    «…καὶ βρίζουν, οἱ πουλημένοι εἰς τοὺς ξένους, καὶ τοὺς παπάδες μας, ὁποῦ τοὺς ζυγίζουν ἄναντρους καὶ ἀπόλεμους. ᾽Εμεῖς τοὺς παπάδες τοὺς εἴχαμε μαζὶ εἰς κάθε μετερίζι, εἰς κάθε πόνον καὶ δυστυχίαν. Ὄχι μόνον διὰ νὰ βλογᾶνε τὰ ὅπλα τὰ ἱερά, ἀλλὰ καὶ αὐτοὶ μὲ ντουφέκι καὶ γιαταγάνι, πολεμώντας ὡσὰν λεοντάρια. Ντροπὴ ῞Ελληνες».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: